گیف های متحرک مکمل های بسیار خوبی برای بازاریابی شما هستند. راه جدیدی برای جلب توجه بینندگان ارائه می‌دهند و می‌توانند تأثیر عاطفی جدی داشته باشند.

marketer making a gif in photoshop

 

بهترین بخش در مورد GIF این است که ساختن آنها خیلی سخت نیست. اگر به فتوشاپ دسترسی دارید و چند دقیقه فرصت دارید، می توانید در کمترین زمان یک GIF متحرک بسازید.

در آموزش ساخت گیف های متحرک زیر، من از نسخه Creative Cloud 2015 فتوشاپ استفاده می کنم، اما در نسخه های دیگر مراحل باید مشابه باشد.

مرحله 1: تصاویر خود را در فتوشاپ آپلود کنید.
اگر قبلاً تصاویری ایجاد کرده اید …
تصاویر مورد نظر خود را در یک پوشه جداگانه جمع آوری کنید. برای آپلود آنها در فتوشاپ، روی File > Scripts > Load Files Into Stack کلیک کنید.

load-file-into-stack.png

 

سپس، Browse را انتخاب کنید و فایل هایی را که می خواهید در GIF خود استفاده کنید، انتخاب کنید. سپس، روی OK کلیک کنید.

 

سپس فتوشاپ برای هر تصویری که انتخاب کرده اید یک لایه جداگانه ایجاد می کند. پس از انجام این کار، به مرحله دو بروید.

اگر قبلاً مجموعه ای از تصاویر ایجاد شده را ندارید …
هر فریم از GIF متحرک را به عنوان یک لایه فتوشاپ متفاوت ایجاد کنید. برای افزودن یک لایه جدید، Layer > New > Layer را انتخاب کنید.

 

add-new-layer.png

حتماً لایه‌های خود را نام‌گذاری کنید تا بتوانید هنگام ساخت GIF به راحتی آنها را پیگیری کنید. برای نام‌گذاری یک لایه، به پنل لایه در سمت راست پایین صفحه بروید، روی نام لایه پیش‌فرض دوبار کلیک کنید و نامی را که می‌خواهید آن را تغییر دهید تایپ کنید. وقتی کارتان تمام شد، Enter را فشار دهید.

name-layers.png

هنگامی که لایه های خود را در آنجا قرار دادید و همه آنها را نامگذاری کردید، برای مرحله دو آماده هستید.

نکته حرفه ای: اگر می خواهید لایه ها را به گونه ای ترکیب کنید که در یک فریم در GIF شما ظاهر شوند، قابلیت مشاهده را برای لایه هایی که می خواهید ادغام کنید روشن کنید (با کلیک بر روی “چشم” در سمت چپ نام هر لایه، بنابراین فقط چشم ها برای لایه هایی که می خواهید ادغام کنید باز هستند). سپس Shift + Command + Option + E (Mac) یا Shift + Ctrl + Alt + E (ویندوز) را فشار دهید. فتوشاپ یک لایه جدید حاوی محتوای ادغام شده ایجاد می کند که باید نام آن را نیز تغییر دهید.

مرحله 2: پنجره Timeline را باز کنید.
برای باز کردن جدول زمانی، به پیمایش بالا بروید، پنجره > خط زمانی را انتخاب کنید. Timeline به شما این امکان را می دهد که لایه های مختلف را برای بازه های زمانی مختلف روشن و خاموش کنید و در نتیجه تصویر استاتیک خود را به یک GIF تبدیل کنید.

open-timeline.png

پنجره Timeline در پایین صفحه نمایش شما ظاهر می شود. در اینجا به نظر می رسد:

create-frame-animation.png

اکنون، جدول زمانی شما باید چیزی شبیه به این باشد:

timeline-with-frame-animation.png

مرحله 4: برای هر فریم جدید یک لایه جدید ایجاد کنید.
برای انجام این کار، ابتدا با رفتن به منوی ناوبری بالا و انتخاب Select > All Layers، تمام لایه های خود را انتخاب کنید.

سپس، روی نماد منو در سمت راست صفحه Timeline کلیک کنید

timeline-icon.png

 

از منوی کشویی که ظاهر می شود، ایجاد لایه جدید برای هر فریم جدید را انتخاب کنید.

new-layer-for-new-frame.png

مرحله 5: همان نماد منو در سمت راست را باز کنید و “Make Frames From Layers” را انتخاب کنید.
این باعث می شود هر لایه یک فریم از GIF شما باشد.

make-frames-from-layers.png

مرحله 6: در زیر هر فریم، انتخاب کنید که چه مدت باید قبل از تغییر به فریم بعدی ظاهر شود.
برای انجام این کار، روی زمان زیر هر فریم کلیک کنید و مدت زمانی که می‌خواهید نمایش داده شود را انتخاب کنید. در مورد ما، ما 0.5 ثانیه در هر فریم را انتخاب کردیم.

choose-frame-time.png

مرحله 7: در پایین نوار ابزار، تعداد دفعاتی که می‌خواهید حلقه شود را انتخاب کنید.
پیش‌فرض یک بار می‌گوید، اما می‌توانید هر چند بار که بخواهید، از جمله برای همیشه، آن را حلقه بزنید. اگر می‌خواهید تعداد تکرار سفارشی را مشخص کنید، روی دیگر کلیک کنید.

choose-loop-number.png

مرحله 8: با فشار دادن نماد پخش، پیش نمایش GIF خود را مشاهده کنید.

play-icon.png

مرحله 9: GIF خود را ذخیره و صادر کنید
از GIF خود راضی هستید؟ با رفتن به نوار پیمایش بالا و کلیک کردن روی File > Export > Save for Web (Legacy) آن را برای استفاده آنلاین ذخیره کنید.

save-for-web.png

در مرحله بعد، نوع فایل GIF را انتخاب کنید که می‌خواهید آن را در زیر منوی کشویی Preset ذخیره کنید. اگر یک GIF با گرادیان دارید، GIF های Dithered را برای جلوگیری از باند شدن رنگ انتخاب کنید. اگر تصویر شما از رنگ‌های ثابت زیادی استفاده می‌کند، ممکن است هیچ رنگی را انتخاب نکنید.

عدد کنار فایل GIF تعیین می‌کند که رنگ‌های GIF چقدر بزرگ (و چقدر دقیق) با JPEG یا PNG اصلی هستند. به گفته ادوبی، درصد پراکندگی بالاتر به معنای ظاهر شدن رنگ‌ها و جزئیات بیشتر است – اما اندازه فایل را افزایش می‌دهد.

save-for-web-preset-dropdown.png

 

روی Save در پایین کلیک کنید تا فایل در رایانه شما ذخیره شود. اکنون شما آماده آپلود این GIF برای استفاده در بازاریابی خود هستید!


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/fslaklbt/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/fslaklbt/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/fslaklbt/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/fslaklbt/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php74) in Unknown on line 0