موشن گرافیک راهی برای برقراری ارتباط با بیننده و عمق بخشیدن به داستان است.ما از آنها برای ایجاد تبلیغات، دنباله عنوان برای فیلم ها، ویدیوهای توضیح دهنده و به اشتراک گذاری اطلاعات استفاده می کنیم.
به برخی از ویدیوهای مورد علاقه خود فکر کنید. چه چیزی را در مورد آنها دوست داشتید؟
اگر شما هم مثل ما هستید، این فقط یک چیز نیست. هر بخش از ویدیو، از داستان گرفته تا گرافیک، کاملاً با هم هماهنگ است. آنها یکدیگر را تکمیل می کنند و پشت سر هم برای ایجاد چیزی خاص کار می کنند.
موشن گرافیک یک انیمیشن است، اما متن به عنوان یک جزء اصلی است. در اصل، این طراحی گرافیکی متحرک است.
شما می توانید از موشن گرافیک های ساده در ویدیوهای آگاهی، انگیزشی و توضیحی خود استفاده کنید. یک داستان قدرتمند بسازید و از انیمیشن برای پشتیبانی از آن استفاده کنید.
توضیح یک مفهوم
Motion Graphics برای ایجاد یک ویدیوی توضیح دهنده قدرتمند عالی است. ITFT از گرافیک های حرکتی برای نشان دادن نکات خود و نشان دادن بلاک چین در عمل استفاده می کند. این یک راه موثر برای حمایت از یک مفهوم است زیرا می تواند به بیننده کمک کند آن را به گونه ای تجسم کند که یک ارائه نمی تواند.
دفعه بعد که یک ویدیوی توضیحی ایجاد میکنید، میتوانید از تصاویر متحرک برای پشتیبانی از یک نقطه یا کمک به بیننده برای دیدن اطلاعاتی که به اشتراک میگذارید به روشی متفاوت استفاده کنید.
استفاده از انیمیشن های گرافیکی متحرک از اوایل دهه 1800 شروع شد. والتر روتمان، سینماگر آلمانی، در ساخت فیلم انتزاعی با استفاده از اشکال و فرمها آزمایش کرد و اولین فیلم شناخته شدهای را تولید کرد که از گرافیک متحرک استفاده میکرد.
نابغه های دیگری مانند جان ویتنی سکانس های عنوان موشن گرافیک را برای فیلم های آلفرد هیچکاک خلق کردند. همانطور که در وبسایت ویکیپدیا مشخص شده است، سائول باس همچنین به توسعه گرافیکهای حرکتی با دنبالههای عنوانی که برای ارتباط مؤثر با حال و هوای یک فیلم شناخته شده بودند، کمک کرد. Saul Bass شخصی بود که پشت سر برخی از نمادین ترین عناوین افتتاحیه مانند سرگیجه قرار داشت.
در طول سال ها، موشن گرافیک به یک شکل هنری رایج تبدیل شده است که در فیلم ها، تلویزیون، محتوای آموزشی، فروش و ویدیوهای بازاریابی استفاده می شود.
اکثر برنامه های تلویزیونی، فیلم ها، تبلیغات ویدیویی و ویدیوهای توضیحی از انیمیشن های گرافیکی متحرک استفاده می کنند.
ظهور موشن گرافیک دیجیتال عمدتاً به دلیل توانایی آن در روشن کردن یک مفهوم و تجسم به زیباترین روش است. اگرچه “مفهوم” و “تجسم” این نقطه ها را به مفهوم گفتن یک “داستان” نیروبخش متصل می کند.
از آنجایی که بیش از 92 درصد خریداران تحت تأثیر تصمیم گیری نهایی برای خرید خود از طریق ویدیوهای آنلاین هستند – باید گزینه ای را که می تواند فوراً توجه آنها را به خود جلب کند ریشه کن کنید. علاوه بر این، ویدیوهای موشن گرافیک برای ارسال در رسانه های اجتماعی عالی هستند و همیشه آنها را در اکثر ویدیوهای تبلیغاتی تلویزیونی پیدا می کنید.
ترکیبی از نوشتار خلاق و ویدیوهای داستان محور ما به شما کمک می کند با مخاطبان خود در سطح شخصی ارتباط برقرار کنید و پیام خود را به شیوه ای واضح و مختصر ارائه دهید.
ساخت یک نمایش گرافیکی متحرک نسبتاً کمتر از یک ویدیوی زنده است.
کسبوکارها میتوانند تصویری مثبت از برند خود را از طریق یک ویدیوی توضیحدهنده متحرک ایجاد کنند. اما اکثر مردم به ارزش تولید ویدیوهای خود توجه نمی کنند. به یاد داشته باشید، مصرف کنندگان شما آنقدر باهوش هستند که بین یک ویدیوی آماتور و حرفه ای تمایز قائل هستند.
بهترین نرم افزارهای موشن گرافیک موجود در بازار به شما کمک می کند تا فیلم های انیمیشنی شگفت انگیز بسازید. به اطراف نگاه کنید و خواهید دید که برخی از بهترین ویدیوهای بازاریابی از سبک انیمیشن گرافیکی متحرک استفاده می کنند. با موشن گرافیک، واقعیت را می توان گسترش داد و به امکانات بی پایان تقسیم کرد.
Adobe After Effects
سینما 4 بعدی
اتودسک مایا
نوک
مخلوط کن
Adobe After Effects
Adobe After Effects بهترین نرم افزار موشن گرافیک برای ساخت فیلم های متحرک است. منحنی یادگیری کوتاهی دارد و برای درک نحوه عملکرد نرم افزار متحرک گرافیکی فقط چند درس طول می کشد. در Creamy Animation، این نرم افزار پیشرو ما برای ایجاد ویدیوهای موشن گرافیک است که می توانید در نمونه کارها ما مشاهده کنید.
اکثر نرم افزارهای حرفه ای انیمیشن دوبعدی و سه بعدی پیچیده هستند و دارای منحنی یادگیری تند هستند، در حالی که نرم افزارهای ساده تر فقط به شما امکان می دهند تصاویری آماتور تولید کنید. بهترین نرم افزار موشن گرافیک فقط یک ابزار است و ابزار به خوبی شخصی است که از آن استفاده می کند.
موشن گرافیک در نهایت حرکت و انیمیشن گرافیک را در هم می آمیزد تا یک سبک روایی منحصر به فرد از داستان سرایی ایجاد کند. هدف اساسی یک روایت برانگیختن طنین عاطفی است.
اینترنت مملو از نمونههای بیشمار موشن گرافیک و قالبهای خلاقانه برای ایجاد ویدیوهای آنلاین است. و در پایان روز، محتوای ویدیویی به عنوان یک کمک بصری در نظر گرفته میشود که میتواند پیچیدگی یک محصول یا خدمات مانند کسبوکارهای SaaS را سادهتر کند.
از تصاویر متحرک کلیسا برای نمایش اطلاعات در طول مراسم کلیسا استفاده می شود. نمایشگرهای گرافیکی کنسرت برای ایجاد حالت دلخواه در رویدادها استفاده می شود.
آژانس های تبلیغاتی اکنون با همان مشکلی روبرو هستند که غول های فناوری زمانی با آن مواجه بودند. به صراحت بگویم، خواندن کتابچه راهنمای پر از اطلاعات آماری زمان و انرژی بسیار زیادی می طلبد.
بنابراین، اینفوگرافیک ساده می تواند با ادغام گرافیک های متحرک در محتوا زنده شود.
شما می توانید طیف متنوعی از اینفوگرافیک ها را با استفاده از Adobe Illustrator یا Photoshop ایجاد کنید.
افزودن حرکت و تصویر در یک اینفوگرافیک ایستا معمولی، ناگزیر به ارائهای تقویتشده منجر میشود که میتواند آماتورها و حرفهایها را به یک اندازه مجذوب خود کند.
علاوه بر این، در بازه زمانی تنها سه سال، تولید محتوای ویدیویی بیش از 10 برابر افزایش یافته است. این استانداردسازی مداوم به طور قابل توجهی الهام بخش موشن گرافیک را در بین سازندگان افزایش داده است.هنرمند باید بتواند هر یک از جنبه های پروژه را سبک و تقسیم بندی کند.
اینفوگرافیک های متحرک شما بسته به میزان داده های موجود قابل تنظیم است. می توانید از تعدادی گزینه برای تجسم، مقایسه، ایجاد جدول زمانی، بخش های اهرام، اینفوگرافیک های متحرک تعاملی، آموزشی، شماره گذاری شده یا مبتنی بر نقشه استفاده کنید.
با این حال، می توان از یک اینفوگرافیک متحرک برای ایجاد ویدیوهای آموزشی، سرگرم کننده، شرکتی یا آگاهی استفاده کرد. همچنین، ریتم سبک را می توان به صورت اسلوموشن یا تند گام جفت کرد. در نتیجه، تعامل شما با حجم بیش از حد داده کند خواهد بود
اهداف واقع بینانه ایجاد کنید
اهداف واقع بینانه و قابل اندازه گیری ایجاد کنید. به جای پارامترهای داخلی تعیین شده در کمپین خود، بر گسترش رسانه های اجتماعی تمرکز کنید. این بدان معنی است که شما باید طول محتوای خود، انتظارات و بودجه خود را بسنجید.
یک استودیوی موشن گرافیک خوب پیدا کنید
برای ایجاد گرافیک متحرک به کمک نیاز دارید؟ از وب سایت هر انیماتور بازدید کنید و متوجه خواهید شد که سبک منحصر به فردی وجود دارد که مترادف با آن است. اگر استعدادهایی را از یک شرکت گرافیک متحرک مانند Creamy Animation استخدام می کنید، برای بیان داستان خود به یک سبک انیمیشن محدود نمی شوید.
می توانید از سبک های انیمیشن مانند انیمیشن کارتونی، انیمیشن تخته سفید یا استاپ موشن برای ایجاد انواع محتوای ویدیویی استفاده کنید.
در فرآیند خلاقیت شرکت کنید
مزیت اصلی انتخاب یکی از بهترین استودیوها این است که به شما این امکان را می دهند که بخشی از راه حل برای ایده پردازی مفاهیم روشنگرتر و جذاب تر باشید.
یک ارزیابی سریع انجام دهید
یک طرح کلی از داده های محصول یا خدمات خود را که می توان ارسال کرد، تهیه کنید. این به مدیران و خلاقان کمک می کند تا اولین تصور را از آنچه از انیمیشن موشن گرافیک خود می خواهید دریافت کنند.
پذیرای ایده های جدید باشید
شما باید پذیرای ایدههای جدیدی باشید که از نظر خلاقیت مناسبتر هستند و میتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید. مهم نیست که چقدر آمادگی قبلی را انجام داده اید – یک استودیوی انیمیشن حرفه ای به شما کمک می کند تا یک ویدیوی موثرتر برای شما ایجاد کنید.
در دنیای دیجیتال مارکتینگ، ویدئو حاکم است. این موضوع در Animoto’s Social Video Trends: Consumer and Marketer Insights 2020 مشهود است که در آن 91 درصد از بازاریابان ویدیو افزایش بازگشت سرمایه را گزارش می دهند و 93 درصد می گویند که ویدیو مستقیماً منجر به افزایش چشمگیر مشتریان شده است.
با این حال، ویدئو در همه جا وجود دارد و در بازاریابی، شما باید کاری کنید که خود را از طریق نویز سفید صدا کنید، ویدئوهای موشن گرافیک راهی برای رفتن هستند.
این نوع رسانه های حرکتی محفوظ صنعت سینما بود. عناوین آغازین و تیتراژ پایانی دارای گرافیک هایی بودند که زندگی به آنها تزریق شده بود. چند دهه بعد، آنها اکنون در مواد بازاریابی ویدیویی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.
به زبان ساده، موشن گرافیک عناصر گرافیکی هستند که متحرک شده اند. بازاریابان از موشن گرافیک برای اهداف مختلف از جمله ویدیوهای توضیحی استفاده می کنند زیرا به راحتی یک مفهوم را روشن می کنند. علاوه بر این، زیباییشناسی جذابی ایجاد میکنند و برای اشتراکگذاری در رسانههای اجتماعی مناسب هستند. اکنون که به این موضوع پرداختیم که موشن گرافیک چیست، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چرا آنها باید بخشی از استراتژی بازاریابی و محتوای رسانه های اجتماعی شما باشند.
مزایای موشن گرافیک
بر اساس داده های گزارش موسسه بازاریابی محتوا، نزدیک به سه چهارم بازاریابان تولید ویدئو را به عنوان وظیفه اصلی در استراتژی محتوای خود می دانند. با این وجود، اکثریت آنها چیزی غیرعادی خلق نمی کنند. گنجاندن گرافیک متحرک در این استراتژی یک راه عالی برای بالا رفتن سر و گردن از رقابت است.
عصر کنونی بیش از حد دیجیتال حاوی محتوای بسیار زیادی است که اکثر مردم آنها را ندارند که ببینند. بنابراین، اگر محتوایی را ارائه میکنید که مخاطب آن را خستهکننده میداند، چیز جالبتر فقط با یک کلیک فاصله دارد. بنابراین، باید مطمئن شوید که افراد در بازار هدف شما وقتی با محتوای شما روبرو میشوند، از آن لذت میبرند. استفاده از موشن گرافیک یک راه عالی برای انجام این کار است.
حالا این را در نظر بگیرید. شما مسئول بازاریابی یک دستگاه یا ماشین آلات هستید. نقطه فروش منحصر به فرد این محصول نیاز به توضیح فنی دارد. رویکرد واضح این است که از یک متخصص برای توضیح این موضوع استفاده کنید. و نه اینکه کارشناسان فنی را با همان قلم مو رنگ آمیزی کنید، اما آن ویدیو به احتمال زیاد باعث ایجاد چندین خمیازه می شود. با این حال، موشن گرافیک آن را جالبتر میکند و مهمتر این است که آنها مفهوم را بسیار بهتر توضیح میدهند.
در یک بازار اشباع شده، داشتن هویت برند قوی، سهم بازار را به نفع کسب و کار شما افزایش می دهد. اگر مشتریان بالقوه از برند شما آگاه باشند، به احتمال زیاد تا آخرین مرحله قیف فروش پیش خواهند رفت. با تولید ویدیوی معمولی، میتوانید هویتی بسازید. با این حال، هزینههای اضافی مربوط به تولید محتوای لایو اکشن که کاملاً صدا و اخلاق برند شما را در بر میگیرد، میتواند تا جایی که دیگر سودآور نباشد، افزایش یابد.
با این حال، وقتی صحبت از گرافیک حرکتی به میان میآید، میتوانید به طرز ماهرانهای نکاتی را درج کنید که به برند شما اشاره میکنند. مخاطبان می توانند به راحتی این شناسه ها را در تولیدات بعدی که شما چراغ سبز نشان می دهید، انتخاب کنند. هر بار که شخصی با ویدیوی شما روبرو می شود، فوراً برند را تشخیص می دهد و توجه بیشتری به آن می کند.
این محتوای انیمیشن ویدیویی به خوبی به رسانه های اجتماعی کمک می کند. ویدیوهای موشن گرافیک کوتاه هستند و مستقیماً به سر اصل مطلب می پردازند. این را به این واقعیت اضافه کنید که آنها از نظر بصری جذاب هستند و شما دستورالعملی برای موفقیت در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارید. قابلیت اشتراکگذاری همچنین به یکی دیگر از جنبههای برجسته بازاریابی ویدیویی – موبایل – کمک میکند. طبق گزارش IAB Video Advertising Spending Report، یک سوم بودجه بازاریابی دیجیتال به تبلیغات موبایلی اختصاص می یابد.
با توجه به اینکه اکثر مردم از طریق دستگاه های تلفن همراه خود با پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود تعامل دارند، جای تعجب نیست. تطبیق موشن گرافیک با دستگاه های تلفن همراه راه بسیار خوبی برای پیشبرد استراتژی بازاریابی شماست.
این قسمت از محتوای بازاریابی ویدیویی را بررسی کنید و طول آن را یادداشت کنید. تمام اطلاعات مهم را تنها در یک دقیقه و چند ثانیه جمع آوری می کند. این کار باعث میشود افراد به راحتی آن را درک کنند و با خانوادهها، دوستان و همکارانی که احساس میکنند به محصول یا خدمات موجود در ویدیو علاقهمند هستند، به اشتراک بگذارند.
همانطور که قبلا اشاره کردیم، موشن گرافیک اطلاعات پیچیده را بسته بندی می کند و آن را به شکلی ارائه می کند که اعضای عادی بازار هدف شما به راحتی بتوانند آن را درک کنند. این باعث میشود که مجبور شوید کسی چیزی را توضیح دهد که چند تصویر به راحتی میتوانند آن را نشان دهند.
تولید ویدیوی لایو اکشن بسیار گران است. این نیاز به ایمن کردن یک مکان یا استودیو و کل خدمه دارد. علاوه بر این، این فرآیند مستلزم استخدام استعدادها و تجهیزاتی مانند دوربین است.
از سوی دیگر، موشن گرافیک هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. تمام کارها را می توان در رایانه با کمک نرم افزارهای موشن گرافیک مانند After Effects انجام داد. همچنین زمان کمتری برای تکمیل آن صرف می شود.
یکی دیگر از جنبه هایی که موشن گرافیک را جلوتر می گذارد، این واقعیت است که می توان آنها را بدون صدا ساخت. بسیاری از مردم هنگام استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود ویدیوها را در حالت بی صدا تماشا می کنند. این می تواند به این دلیل باشد که آنها در محل کار یا در یک مکان عمومی هستند.
اگرچه ویدیوی لایو اکشن ممکن است از زیرنویس استفاده کند، اما میتواند به چشم فشار وارد کند. آنها همچنین برای همگام شدن با پیام ویدیویی به تمرکز نیاز دارند. با این حال، با موشن گرافیک، متن خود متحرک است تا هم پیام را منتقل کند و هم مخاطب را درگیر کند. در این مثال، انیمیشن ویدیویی دارای صدا است اما زمانی که صدا خاموش است نیز میتوان آن را درک کرد.
کاری کنید که موشن گرافیک برای کسب و کار شما کار کند
ایجاد محتوای بصری درک کسب و کار شما، کاری که انجام می دهید و چرا باید از شما خرید کنند را برای مردم آسان تر می کند. اگر یک غیرانتفاعی هستید و برای ارتباط با مخاطبان خود به تصاویری چشمگیر نیاز دارید، موشن گرافیک ابزار ایده آلی برای استفاده خواهد بود. یک شرکت سازنده ویدیو پیدا کنید تا به ایجاد محتوای ویدیوی شما کمک کند.
آمار پیچیده را به تصویر بکشید و مفاهیم پیچیده را در یک رسانه جذاب و جذاب توضیح دهید.
اکنون که متوجه شدید موشن گرافیک چیست و چگونه از آنها استفاده کنید، بیرون بروید و یکی بسازید. از آنجایی که ویدیو به سرعت بیشترین ترافیک اینترنتی را به خود اختصاص می دهد، افراد خلاق در حال یافتن راه هایی برای سریع تر و ارزان تر کردن محتوای ویدیویی بیشتر هستند.